Notes de Premsa

AGENDA: 16 de setembre (17h), Webinar:  ‘La vulneració dels Drets Humans per part de l'Estat de Nicaragua’

Barcelona, 15 de setembre de 2021. La Comissió de Dones Advocades i la Comissió de Justícia Penal Internacional i Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), conjuntament amb l’”Observatorio Internacional de Abogados”, organitzen aquest dijous, 16 de setembre de 2021, a les 17h, un webinar per debatre sobre la vulneració dels Drets Humans per part de l’Estat de Nicaragua.

Wed Sep 15 20:18:00 CEST 2021

El programa previst és el següent:

17.00h Inici del webinar:

• Paraules de benvinguda a càrrec de l’Excma. Mª Eugènia Gay Rosell, degana de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).
  • Intervenció i moderació de la Olga Arderiu i la Sra. Marina Roig, membres de la Comissió de Dones  Advocades de l’ICAB.

Ponents:

• Vilma Nuñez de Escorcia, presidenta del Centre nicaragüenc de drets humans (CENIDH), advocada que ha formalitzat els recursos d’inconstitucionalitat presentats contra les recents lleis d’excepció aprovades per l’Assemblea Nacional Legislativa de la República de Nicaragua.
  • Clàudia Paz y Paz Bailey, directora del Programa per a Centreamèrica i Mèxic del Centre per la Justícia i el Dret internacional (CEJIL), advocada i ex fiscal general i cap del Ministeri públic de Guatemala.
  • Eilyn Margarita Cruz Rojas, fiscal en el Ministerio Público de Nicaragua del 2004 al 2017. Membre del “Programa de Ayuda del Observatorio Internacional de la Abogacía en Riesgo”, com a víctima d’assetjament i amenaces.

18.30 h Col·loqui

19.00 h Cloenda

* Els mitjans interessats en seguir telemàticament aquesta conferència on-line han d’enviar un e-mail a comunicacio@icab.cat indicant nom, telèfon de contacte i mitjà per rebre l’enllaç de ZOOM al que s’han de connectar per seguir en directe el webinar

Webinar: ‘La vulneració dels Drets Humans per part de l'Estat de Nicaragua’ from ICAB on Vimeo.