Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: Alexander Salvador, nou president de l’Advocacia Jove de Barcelona (GAJ Barcelona)

• El Grup de l'Advocacia Jove de Barcelona (GAJ Barcelona) ha proclamat el nomenament d'un nou comitè executiu, liderat per l’advocat Alexander Salvador, encarregat de la defensa dels drets i interessos dels més de 6.000 advocats/des joves de Barcelona.
Thu Jun 30 13:14:00 CEST 2022

Barcelona, 30 de juny del 2022. Alexander Salvador ha estat elegit nou president del Grup de l’Advocacia Jove del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB). Salvador, col·legiat número 43.064, pren el relleu d’Albert Jané, qui ha estat al capdavant del GAJ Barcelona en els darrers dos anys.

Alexander Salvador ha destacat que “és un honor i alhora un repte il·lusionant representar l’advocacia jove de Barcelona en tots els fòrums” i ha agraït en especial el lideratge de l’anterior president, Albert Jané, conjuntament amb el treball de tots els membres que han conformat el comitè executiu del GAJ Barcelona, especialment si es té en compte que han hagut d’afrontar una situació excepcional com la pandèmia i el canvi de paradigma social, econòmic i laboral que ha aquesta ha generat.

El nou president de l’advocacia jove de Barcelona ha explicat que els seus principals objectius durant el seu mandat són la democratització de la formació, reforçar la veu i la presència dels joves advocats i advocades en la societat civil, així com fomentar el debat de les idees com a eina transformadora de la professió. “És el moment que els joves debatem i decidim com ha de ser l’advocacia en els pròxims anys, ja que serà nostra la responsabilitat implementar aquests canvis en un futur immediat”, apunta Salvador.

El nou president del GAJ liderarà un nou comitè executiu conformat per 16 persones, 7 advocades i 9 advocats, que representen totes les sensibilitats existents en l'advocacia jove barcelonina. Acompanyen Alexander Salvador al capdavant de l’advocacia jove de Barcelona Pol Fontquerni Ayensa (vicepresident), Nil López Palahí (vicepresident), Asier Abad Mínguez (secretari), Maria Riera Roig (tresorera), Ariadna Urroz Segura, Mireia Sanromà i Aguilar, Elena Medina Rodriguez, Pol Rubio Beltran, Inés Olaortua Domingo, Ramon Alexandre Salvat Seoane, Marina Ferrer Soler, Joan Carles Bailach de Rivera, Adriana Archs Mendiry, Alberto Moral Sánchez i Alexandre Pons Abella.

Una advocacia jove de Barcelona partícip i impulsora de la societat civil

“Com a representants d’una nova generació d'advocats i advocades, des d’aquest nou Comitè volem fer una forta i constant aposta pel debat de les idees i per la transformació de la professió a través d’accions amb un impacte real i palpable, tot impulsant un major paper actiu de l’advocacia jove en la societat civil”, apunta Salvador. “Així mateix seguirem treballant per democratitzar la formació especialitzada en els primers anys d’exercici professional, ja que la falta de recursos mai pot ser una xacra per a l’exercici de cap company ni companya”.

El nou president del GAJ també ha volgut agrair la confiança dipositada per l’advocacia barcelonina en aquest nou comitè executiu, que exercirà les seves funcions amb el respecte i dignitat que requereix la responsabilitat assumida.

CV Alexander Salvador, nou president de l’Advocacia Jove de Barcelona

Alexander Salvador és col·legiat de l’ICAB des de l’any 2016 i advocat especialitzat, principalment, en Dret Digital. Des dels seus inicis professionals ha estat vinculat a la vida col·legial, havent ocupat prèviament els càrrecs de secretari i vicepresident del Grup de l’Advocacia Jove de Barcelona. És membre, també, del Consell Assessor de la revista Món Jurídic, editada per l’ICAB.

Salvador ha desenvolupat la major part de la seva carrera en l'àmbit del Dret Digital en despatxos d’advocats internacionals. Així mateix, és graduat en Dret per la Universitat Pompeu Fabra, Màster en Advocacia per la BSM-UPF, Màster en Propietat Intel·lectual i Industrial per l’ICAB i Màster en Dret Digital i Noves Tecnologies per la Universitat de Salamanca.

El Grup de l’Advocacia Jove de Barcelona (GAJ)

El GAJ és una comissió del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona que defensa els interessos i es fa ressò de la veu del col·legiat i col·legiada jove, fent extensible aquesta consideració a l'advocat o advocada que té menys de 40 anys.

El gran objectiu del GAJ és dignificar l'inici de la professió, vetllant per facilitar a l'advocacia jove els seus primers anys de carrera professional. Per això, entre d’altres coses, el GAJ defensa els interessos dels seus agrupats/des, a través de les entitats corporatives professionals, ja sigui davant les administracions públiques en general i, en particular, el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.