Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

DECRET LLEI 11/2021, de 27 d'abril, de mesures de caràcter pressupostari, tributari, administratiu i financer

DOGC del 29 d’abril de 2021. Entrada en vigor: 30/04/20212.

Mon May 17 10:07:00 CEST 2021

S’estableix que el 85 % de la recaptació derivada de les sancions imposades pels òrgans competents del Departament d'Interior per incompliments de la normativa reguladora del primer estat d'alarma decretat per la pandèmia causada per la COVID-19, denunciats pels diferents ajuntaments de Catalunya, s'ha de transferir als respectius ajuntaments per tal que aquests el destinin a actuacions de reforç en la seva tasca de prevenció, seguiment i lluita contra la pandèmia.

També s’estableix una bonificació de la quota fixa de la taxa fiscal sobre el joc que grava les màquines recreatives i d'atzar, amb la finalitat d'ajustar la càrrega fiscal a la reducció de l'activitat que ha patit el sector. Aquesta bonificació és aplicable en les autoliquidacions del primer i segon trimestre del 2021, que s'han de presentar de l'1 al 20 del proper mes de juny.

També es prorroga fins al 31 de desembre de 2022 la mesura aprovada pel Decret llei 12/2020, de 10 d'abril, pel qual s'adopten mesures pressupostàries, en relació amb el Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya, en l'àmbit tributari i en l'estructura de l'Administració de la Generalitat, per pal·liar els efectes de la pandèmia generada per la COVID-19. La mesura, que ara es manté, establia una rebaixa fiscal en el cànon de l'aigua, que consistia a no aplicar en el cànon repercutit per les entitats subministradores en les seves factures o en el liquidat directament per l'Agencia Catalana de l'Aigua, corresponent a consums dels mesos d'abril a desembre de 2020, els mínims específics per establiments hotelers, càmpings i altres allotjaments de curta durada (3 m3 per plaça/mes) i, en el seu lloc, aplicar els mateixos mínims generals de 6 m3 mensuals previstos per a persones usuàries domèstiques i la resta de persones usuàries industrials.

D’altra banda es preveuen s’incorporen millores en la gestió i l'assoliment dels objectius dels fons europeus Next Generation EU, amb la modificació del Decret llei 5/2021, de 2 de febrer, pel qual s'aproven mesures urgents per a la implementació i gestió dels fons procedents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i del fons REACT-EU per a l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic.

També es modifica la regulació de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, aprovada per la Llei 31/2002, de 30 de desembre, de mesures fiscals i administratives, per tal d'impulsar una nova línia d'avals amb entitats financeres ètiques  sota el nom “ICF-Cooperació”.

S’introdueixen modificacions en el Decret llei 54/2020, de 29 de desembre, de necessitats financeres del sector públic en pròrroga pressupostària i es modifica l'article 17 del Decret 69/2020, de 14 de juliol, d'acreditació, concert social i gestió delegada en la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública i article 5 de l'Ordre TSF/218/2020, de 16 de desembre, per a la provisió dels serveis de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública per tal d'ampliar el termini màxim per publicar la convocatòria pública de provisió de sis mesos a un any.

[LLEIS APROVADES. PARLAMENT DE CATALUNYA]