Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Notes de Premsa | Titulars

El Consell de l’Advocacia Catalana i el Departament de Justícia treballen per la millora del Torn d’Ofici

Entre aquesta setmana i fins a finals de juliol hi ha programades una sèrie de reunions tècniques per analitzar les demandes de l’advocacia
Wed Jun 07 10:45:34 CEST 2023
El Consell de l’Advocacia Catalana i el Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat comencen aquesta setmana una sèrie de reunions de caràcter tècnic per treballar de forma conjunta en la millora del Torn d’Ofici i analitzar les demandes que es fan des de l’advocacia per potenciar aquest servei. L’inici d’aquestes reunions de treball és la conseqüència de l’acord que es va prendre en la darrera reunió de la Comissió Mixta entre el departament de Justícia i l’advocacia catalana, celebrada el passat 25 d’abril, en la qual es va acordar establir un calendari de negociacions.

D’aquesta forma, fins a finals del proper mes de juliol ja hi ha programades prop d’una desena de reunions tècniques per analitzar punt per punt les demandes de l’advocacia en qüestions com la creació de nous mòduls i l’actualització dels preus o la racionalització del sistema de guàrdies, incloses les de violència masclista, entre d’altres reivindicacions.

La presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana, Encarna Orduna, valora de forma molt positiva la predisposició del Departament de Justícia, Drets i Memòria per fer un abordatge integral per la millora del servei de Torn d’Ofici. “És molt important poder fer totes aquestes trobades de caràcter tècnic per poder analitzar de forma objectiva quines són les necessitats, amb una clara voluntat de sumar i treballar en positiu”, explica. Orduna afegeix que “el treball d’aquest proper mes i mig ha de sentar unes bases rigoroses per avançar cap a un millor torn d’ofici, que al final és l’objectiu comú que perseguim tant des de l’advocacia com des de l’administració”.

• Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.