Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ)

Entrevista amb Marta Legarreta, professora de Dret Civil a l'EPJ de l'ICAB: "A l'Escola hi ha màxima implicació i un objectiu de millora constant, adaptant-se als canvis i als nous formats"

Marta Legarreta és una advocada especialitzada en arrendaments urbans que va començar la seva carrera després de cursar l'Escola de Pràctica Jurídica en Dret Civil. Actualment, forma part del quadre docent del Postgrau en Pràctica Jurídica de l’ICAB i és sòcia del despatx Giménez Torres & Yúfera Abogados SLP. A través d’aquesta entrevista, ens explica per què recomanaria l’EPJ als nous titulats en Dret i com valora el programa d'activitats de l'#AlumniEPJ.

Thu May 04 00:00:00 CEST 2023

P. Per què vas fer l'EPJ del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona?

R. Havia acabat Dret a la UPF, però sentia que em mancaven les eines pràctiques per exercir. Cercàvem una feina però no teníem experiència i exercir pel nostre compte era molt arriscat sense haver portat mai cap cas i sense cap mentor que ens pogués orientar. Una molt bona amiga de la Universitat estava al primer any de l’EPJ de tardes (en aquella època eren dos anys), m’ho va explicar i em va convèncer: era el que necessitava i no em vaig equivocar.

P. Recomanaries l’Escola de Pràctica Jurídica a un recent Llicenciat/Graduat en Dret?

Sense cap mena de dubte! L’EPJ és un projecte consolidat al llarg de molts anys, liderat i gestionat per gent molt preparada i que creu en el projecte. A l'Escola hi ha màxima implicació i un objectiu de millora constant, adaptant-se als canvis i als nous formats. L’EPJ permet “exercir” quant potser encara no ho estàs fent realment, generant les situacions més semblants a la realitat: tracte amb el client, amb els companys, jutges, procuradors, perits, qualsevol operador jurídic, celebrar judicis tot simulant les situacions més inversemblants, dotant-te d’eines per afrontar-ho i en un àmbit de confort entre companys de promoció i professors davant els que no tens cap por de preguntar dubtes; plantejar qüestions que poden semblar absurdes però que necessites resoldre per exercir còmodament, proposar estratègies o, senzillament, preguntar, sense cap mena de vergonya, com es fa quelcom. M’agrada dir que és com el “GH” ("Gran Hermano"), ja que ajuntes un grup durant el curs, els membres del qual aprenen a treballar plegats i que, per sempre, seran companys de professió inseparables.

P. Explica’ns la teva experiència com a Alumni primer i, després, com a Professora EPJ...

R. Puc afirmar que fer l’EPJ ha estat un dels encerts més importants de la meva carrera professional. No només em va marcar un estil de treball marcat per l’estudi dels temes, rigorós, sinó també un estil d’exercici de la professió tècnic i humà. Haver fet l’EPJ em va facilitar l’accés al món laboral, per davant d’altres companys amb notes molt més brillants però a qui els mancava el coneixement pràctic. Encara que havien passat anys des que l’havia acabada, de l’EPJ també em va portar a associar-me amb un dels meus professors i ser part d’un despatx del que n’estic molt orgullosa. L’EPJ em va fer conèixer més a prop l’ICAB i formar part activa de la institució, com és el cas de la Secció de Dret Civil a la que em vaig inscriure, crec que quasi bé a la vegada que a l’EPJ, i conèixer a molts i molts companys amb els que comparteixo la professió. I el temps i l’exercici em van portar a ser-hi professora i retornar el que a mi els meus grans professors em van donar: coneixement i passió per ser advocat/da!

P. Com valores el nou programa Alumni EPJ?

R. La garantia de qualitat de la marca EPJ-ICAB és indubtable i està consolidada com a referent d’exercici d’excel·lència en el mercat de l’advocacia. Els alumni EPJ tenen una empremta única, per això el fet d'aglutinar-los sota el projecte Alumni EPJ-ICAB, tot creant una xarxa de contactes, és un encert. I, amb tota seguretat, portarà no només a que la marca perduri, sinó que millori i s’adapti als temps i les necessitats dels companys/es que s’engresquen a exercir aquesta màgica professió de l’advocacia.