Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Llei Orgànica 4/2022, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal, per penalitzar l'assetjament a les dones que acudeixen a clíniques per a la interrupció voluntària de l'embaràs (publicada al BOE del 13 d’abril de 2022)

Entrada en vigor: 14.04.2022. Recordatori

Mon Aug 22 07:42:00 CEST 2022

S'introdueix un nou article 172 quater al Codi Penal per garantir una zona de seguretat al voltant dels centres sanitaris que faciliten la interrupció voluntària de l'embaràs de manera que quedi garantida la intimitat de les dones, la llibertat i la seguretat física i moral, així com el seu dret a la lliure circulació i així garantir els drets sexuals i reproductius de les dones.

La modificació del Codi suposa que es penalitzi amb pena de presó de 3 mesos a 1 any o treballs en benefici de la comunitat, de 31 a 80 dies a qui obstaculitzin l'exercici al dret a la interrupció voluntària de l'embaràs assetjant les dones; o als que obstaculitzin l'exercici al dret a la interrupció voluntària de l'embaràs assetjant els treballadors de l'àmbit sanitari.

Segons la gravetat dels fets, també es poden imposar la prohibició d'acudir a determinats llocs entre 6 mesos a 3 anys.

Aquestes penes s'han d'imposar sense perjudici de les que puguin correspondre als delictes per l'assetjament.

No cal la denúncia de la persona ofesa o el seu representant legal per perseguir aquest delicte.

[LLEIS APROVADES. CORTS GENERALS]