Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La problemàtica de l’habitatge centrarà el 6è Congrés de l’Advocacia de Barcelona, que se celebra del 4 al 7 d’octubre

Es realitzaran més de 40 conferències en format telemàtic, que abordaran l’habitatge social com a tema central i en relació als diferents àmbits del dret

Thu Sep 30 20:18:00 CEST 2021
  • Com aturar els desnonaments, l’impacte de l’emergència habitacional en els infants, la situació de les dones sense llar, les noves formes d’accedir a l’habitatge, els drets i cura de les mascotes en els desnonaments, els criteris i eines per a la derivació i gestió de situacions de pèrdua d'habitatge mitjançant la mediació o l'arbitratge i l'aplicació de la clàusula “rebus sic stantibus” als contractes d' arrendament són alguns dels àmbits principals que s’analitzaran durant aquestes quatre jornades

•  També s’hi abordaran altres temes derivats de la crisi econòmica provocada per la pandèmia global com, per exemple, el teletreball des de l’àmbit del dret laboral, el delicte d'impagament de les pensions o la nova reforma de les pensions

Barcelona, 30 de setembre del 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza del 4 al 7 d’octubre el 6è Congrés de l’Advocacia de Barcelona de forma íntegrament online (#6CongrésAdvocaciaBarcelona)

En el transcurs d’aquests 4 dies i en les franges de migdia (de 13 a 14:30h) i de tarda ( de 16 a 19:45) se celebraran més de 40 webinars centrats en l’habitatge social i la vulnerabilitat que suposa la crisi econòmica derivada de la COVID-19. Aquestes noves realitats seran abordades des de diferents àmbits del dret: arbitratge, administratiu, civil, concursal, constitucional, consum, compliance, fiscal, infància, internacional, laboral, matrimonial i família, mediació, mercantil, penal, processal, propietat intel·lectual, TIC, transformació digital i justícia gratuïta.

I així, l’advocacia barcelonina conjuntament amb experts professionals del dret tant de l’àmbit nacional com internacional tractaran temàtiques, entre d’altres, com les següents:

• els desnonaments,
  • l’impacte de l’emergència habitacional en els infants,
  • la situació de les dones sense llar,
  • les noves formes d’accés a l’habitatge (cohousing, lloguer d’habitacions, habitatge cooperatiu assequible),
  • els drets i cura de les mascotes en els desnonaments,
  • els criteris i eines per a la derivació i gestió de situacions de pèrdua d'habitatge mitjançant la mediació o l'arbitratge,
  • l'aplicació de la clàusula “rebus sic stantibus” als contractes d'arrendament,
  • la fiscalitat en la compravenda i en el lloguer d’habitatges social i dels VPO,
  • la problemàtica al voltant de l'ús de l'habitatge familiar quan s’ha extingit la convivència,
  • l’impacte de l'acompanyament social en els habitatges de lloguer social,
  • la conservació de l'habitatge habitual en el concurs de persona física,
  • l’ús de les plataformes de lloguer vacacional,
  • o la integració de l'Objectiu 11 ODS i el Dret a un habitatge digne de la declaració Universal dels DDHH als plans de RSC i als sistemes de Compliance.

En paral·lel a tot el relacionat amb la temàtica habitacional, de màxima rellevància i actualitat, durant la 6a edició del Congrés de l’Advocacia també es realitzaran conferències online per abordar temes derivats de la crisi econòmica fruit de la pandèmia global com el «teletreball des del vessant del Dret Laboral» o «El delicte d'impagament de pensions». Alhora, es tractaran aspectes relacionats amb canvis normatius com el «Present i futur del personal temporal en abús de les Administracions Públiques; «La nova reforma de les pensions 2021»; «La Llei 8/2021, de 2 de juny, per la qual es reforma la legislació civil i processal pel recolzament a les persones amb discapacitat en l'exercici de la seva capacitat jurídica»; o «L’aplicació pràctica del Decret Llei 19/2021, de 31 d'agost, pel qual s'adapta el Codi civil de Catalunya a la reforma del procediment de modificació judicial de la capacitat».

La digitalització ha estat un altre aspecte essencial durant la pandèmia i l’escenari post-COVID. Per això, s’han programat els webinars sobre «L’e-accessibilitat i l'Administració Electrònica pels més desfavorits»; «L'ús i la difusió dels vídeos que es publiquen a les xarxes socials per part de les agències i els mitjans » o «L'estat actual de la qüestió de la responsabilitat dels prestadors de serveis per Internet i els canvis en perspectiva que es preveuen».

També es tractarà «L'activitat empresarial de producció de concursos de televisió i la contractació dels participants al món del reality show», es donarà a conèixer l’experiència argentina de la “figura de l'advocat del nen” i se celebrarà una taula rodona sobre «Els riscos en la formació i la captació de la voluntat de les persones amb discapacitat».

Les conferències són gratuïtes per a les persones col·legiades i associades de l’ICAB i seran impartides gràcies a la col·laboració de ponents de primer nivell en tots els àmbits del Dret. Podeu consultar el programa detallat al web  https://congresadvocaciabcn.cat/

L’ICAB aposta per la formació de l’advocacia com a pilar essencial per garantir l’excel·lència en la prestació de serveis vers la ciutadania.

**Els mitjans que esteu interessats en seguir algun dels webinars contacteu amb comunicacio@icab.cat indicant el nom, cognom, mitjà i telèfon per tal de poder-vos acreditar en les conferències que ens indiqueu.