LLEI 2/2022, del 3 de març, del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya.

Comisión de Extranjería | Comisión de Normativa | Comisión Extranjería | Comisión Normativa | Novedades Jurídicas / Jurisprudencia

Entrada en vigor: 08.03.2022

Mon Mar 21 13:11:00 CET 2022

Es deroga el Decret llei 15/2021, del 6 de juliol, de creació del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya.

L'objecte d'aquesta llei és la regulació del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya.

Es determina la finalitat del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya, així com l’àmbit subjectiu (persones que tinguin o hagin tingut la condició de personal al servei de l'Administració de la Generalitat i dels ens i organismes del seu sector públic, d'alts càrrecs i de membres del Govern de la Generalitat) i la dotació mínima del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya, que es fixa inicialment en 10 milions d'euros.

Els riscos que cobreix el Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya són els que pateixen les persones incloses en l'àmbit subjectiu d'aquesta llei i que estan exclosos de la cobertura de les pòlisses d'assegurances de responsabilitat civil, patrimonial i comptable subscrites per la Generalitat, per tal de cobrir les obligacions que, d'acord amb la normativa vigent, li correspon assumir directament pels danys corporals i materials i les conseqüències directes d'aquests danys, pels perjudicis econòmics purs, que no són conseqüència de danys materials o corporals previs, causats per acció o omissió a terceres persones en l'exercici de llur activitat, i també per la responsabilitat civil professional, inclosa la responsabilitat comptable, mentre no hi recaigui una sentència ferma.

La llei també regula les condicions per a sol·licitar la cobertura i l’obligació de retorn

D’altra banda es preveu que l'Institut Català de Finances s'ha d'encarregar de la gestió provisional del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya mentre el Govern no constitueixi l'entitat gestora del Fons o n'encarregui la gestió a una entitat ja constituïda, o bé l'assumeixi directament el departament competent en matèria de finances.

[LLEIS APROVADES. PARLAMENT DE CATALUNYA]