Formació Internacional | Departament Internacional ICAB | Secció de Dret Internacional i de la Unió Europea

Convidem 5 col·legiats/des de l'ICAB al Seminari ERA “Procedural rights in the EU” els dies 8 i 9 de juliol a Lisboa

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), con​​juntament amb l'Acadèmia de Dret Europeu (ERA), organitza els propers 8 i 9 de juliol de 2024, a Lisboa, el Seminari “Procedural rights in the EU”. L'ICAB pot convidar 5 col·legiats/des, que hi podran participar amb les despeses parcialment subvencionades per l'ERA. Les persones interessades han d'enviar un correu electrònic a: formaciointernacional@icab.cat.

Mon Apr 29 14:40:00 CEST 2024

Objectiu:

El seminari pretén donar una actualització de l'estat actual de les sis directives de la UE sobre drets processals. El centre del seminari serà l'impacte de les Directives sobre l'accés a un advocat, l'assistència jurídica, el dret a la informació, la interpretació i la traducció, així com la presumpció d'innocència. A més, el seminari presentarà una visió detallada dels drets processals en el context de l'Ordre Europea de Detenció i la recollida (e-)evidència.

Els temes clau del seminari inclouen:

• Actualització de l'estat de les directives de la UE sobre drets processals, és a dir, el dret a la informació, l'assistència jurídica i l'accés a un advocat, la presumpció d'innocència i la posició dels menors en els processos penals.
  • Drets processals en el context de la MAE
  • La recollida de proves (e) transfrontereres i la seva admissibilitat
  • La necessitat de noves mesures a la UE
  • Igualtat d'armes a través d'una forta xarxa d'advocats defensors a Europa

Quota d'inscripció:

• 110€ amb documentació, pausa cafè, dinar i sopar.

Despeses de viatge i allotjament:

• Els participants rebran una contribució fixa per a les seves despeses de viatge i allotjament i se'ls demana que reserven el seu propi viatge i allotjament. La condició per al pagament d'aquesta contribució és signar tots els fulls d'assistència a l'acte. L'import de la contribució es determinarà segons les directrius de càlcul de costos unitaris de la UE, que es basen en la distància des del lloc de treball del participant fins al lloc del seminari i no tindran en compte els costos reals de viatge i allotjament del participant.
  • Despeses de viatge des de fora de Portugal: els participants poden calcular la contribució a la qual tindran dret al lloc web de la Comissió Europea (https://era-comm.eu/go/calculator, taula 2). La distància s'ha de calcular des del lloc de treball fins al lloc del seminari.
  • Costos d'allotjament: els participants internacionals rebran una contribució fixa de 109 € per nit per a un màxim de dues nits d'allotjament. Per obtenir més informació, consulteu la p.14 a https://era-comm.eu/go/unit-cost-decision-travel.
  • Tingueu en compte que no és possible el pagament si el participant registrat cancel·la la seva participació per qualsevol motiu.
  • És necessària la participació a tot el seminari i es demanarà als participants que signin els fulls d'assistència diàriament.
  • Un certificat d'assistència s'enviarà electrònicament després del seminari.

Idioma:

Anglès

Consulta el programa complet.

*L'ICAB pot convidar 5 col·legiats que hi podran participar amb les despeses parcialment subvencionades per la ERA. Aquells que hi estiguin interessats, han d'escriure un mail amb el nom a la següent adreça electrònica: formaciointernacional@icab.cat fins al dia 2 de maig (inclòs). Es seleccionaran les sol·licituds per ordre d’inscripció. Es rebrà un correu de confirmació.