Departament de Biblioteca

Presentació de la Biblioteca

La Biblioteca de l'Il·lustre Col·legi  de l’Advocacia de Barcelona és una institució “per a i dels Advocats i de les Advocades”. Està especialitzada en Dret i ciències socials i està considerada com una de les biblioteques jurídiques més importants d'Europa. Des del seu origen, la seva missió és posar a l'abast de la persona col·legiada o associada tots els recursos d'informació necessaris per recolzar i facilitar l'exercici professional de l'advocacia.

Actualment té més de 350.000 volums, prop de 1.600 títols de publicacions periòdiques i quasi totes les bases de dades jurídiques amb contingut legislatiu, jurisprudencial, doctrinal, estadístic, de models i formularis.

L'any 1989 es van iniciar les tasques d'informatització de la Biblioteca; així avui podeu consultar tot el fons posterior a 1978 des del Catàleg en línia: més de 60.000 monografies, totes les publicacions periòdiques i quasi 35.000 articles buidats.

Aquests últims anys hem estat treballant per afavorir i possibilitar l'accés lliure als fons més moderns, en constant actualització. D'aquesta manera trobareu accés lliure a:

• la Sala de Lectura, on s'hi ubiquen les monografies publicades en els últims 6 anys organitzades per matèries,
  • la Sala Practicum, es tracta d'un espai de consulta fàcil i ràpida de codis, formularis, guies, Mementos..., és a dir obres pràctiques
  • l'Hemeroteca, on s'hi troben els darrers anys de les revistes de més consulta organitzades per matèries i la premsa diària,
  • la Sala de Multimèdia, equipada amb 20 ordinadors, on es troba l'accés a tots els recursos electrònics i a Internet.

Cal destacar la Biblioteca Digital que dóna accés a més de 7.000 documents a text complet. A més disposeu de connexió wi-fi a tota la Biblioteca.

Mereix especial atenció el nostre fons antic que actualment s'està informatitzant i digitalitzant per facilitar-ne la consulta i la preservació. En aquests moments hi ha més de 10.000 llibres catalogats i uns 2000 digitalitzats.

Aquesta multiplicitat de serveis la converteix en una Biblioteca molt dinàmica; comporta que hi hagi anualment més 40.000 usuaris/àries, al voltant de 60.000 recerques al catàleg, quasi 10.000 préstecs i un total de 1.000 consultes de fons antic.

L'objectiu prioritari és donar el millor servei als col·legiats, adaptant-nos a les noves tecnologies de la informació sense deixar de banda la reconeguda tradició històrica de la Biblioteca.

Com a resultat de tot això, va obtenir el juliol de 2001 el certificat ISO 9001:2000, essent la primera biblioteca jurídica de tot l'Estat espanyol en aconseguir-ho. Aquest certificat s'ha anat renovant periòdicament, adequant-se a la nova normativa de qualitat ISO 9001;2008, havent superat la darrera revisió el gener del 2019.