Notes de Premsa | Titulars

Alta participació al 8è Congrés de l’Advocacia de Barcelona (ICAB)

Del 18 al 20 de juliol del 2023 s’han impartit més de 30 conferències gratuïtes de forma on-line i presencial a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona que han servit per abordar de forma preferent l’impacte de la IA i els nous models de negoci en l’exercici de l’advocacia.

Fri Jul 21 16:04:15 CEST 2023

L’ICAB aposta per la formació de l’advocacia com a pilar essencial per garantir l’excel·lència en la prestació de serveis vers la ciutadania, per aquest motiu, ha organitzat un any més una nova edició, la 8a, del Congrés de l’Advocacia de Barcelona, enguany amb el lema “Construïm l’advocacia del futur: els nous models de negoci”.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, i el secretari d’Estat per a l’Esport i president del Consell Superior d’Esports, Víctor Francos, han inaugurat aquesta edició del Congrés i posteriorment s’ha donat pas a la conferència “GPT: com fer la demanda gairebé perfecta en tres passos: advocacia intel·ligent versus advocacia artificial”, a càrrec de Sergio Aranburu, secretari tècnic del Consell de l’Advocacia Gallega.

Sens dubte aquesta ha estat una de les conferències amb més seguiment per part de les persones col·legiades, prop de 600 entre connectades on-line i presencials a la 8a planta. I és que l’impacte de la IA en l’advocacia és un tema de màxima actualitat que afecta la professió. En la mateixa línia, l’anàlisi de les recents sentències del TJUE, una del 15 de juny del 2023, i l’altra del 13 de juliol del 2023, sobre l’índex IRPH, impartida per Francisco Javier Orduña Moreno, exmagistrat de la Sala 1a del Tribunal Suprem i Catedràtic de Dret Civil de la Universitat de València, ha registrat un alt índex d’assistència per part de l’advocacia barcelonina.

Dins l’àmbit laboral, la conferència “la indemnització per acomiadament improcedent, el Conveni 158 OIT, la Carta Social Europea i el control de convencionalitat” ha obtingut un altre ple total al Centre de Formació ICAB. En aquesta ocasió la conferència l’ha impartida Rosa María Virolés Piñol, magistrada de la Sala 4a del Tribunal Suprem.

Al llarg d’aquestes tres jornades del Congrés s’han realitzat conferències sobre totes les branques del dret i s’han abordat temàtiques diverses com ara la Política Europea de Sostenibilitat, els nous models de negoci en l’esport, el Compliance i la ciberseguretat; el procediment especial de microempreses; o la industrialització dels serveis jurídics. A més, s’han explorat les modificacions de la Llei 14/2013 d’internacionalització i emprenedors, l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en el Dret sanitari, els nous models de resolució de conflictes en el transport aeri, les actualitzacions del règim fiscal d’impatriats per a l’any 2023 (incloent els nòmades digitals), la pràctica col·laborativa, l’ús de la IA generativa i els contractes computacionals en el context de la pràctica mercantil, entre d’altres qüestions.

Aquest anàlisi transversal ha estat possible gràcies a la participació de les Seccions i Comissions de la Corporació així com de la seixantena de ponents de primer nivell que han participat en el 8è Congrés de l’Advocacia de Barcelona.

Aquesta edició del Congrés ha registrat una alta participació per part de les persones col·legiades, amb més de 1.300 inscripcions úniques i un seguiment de les conferències seguides en un 75% de forma on-line y un 25% de manera presencial.

Per cloure el Congrés s’ha celebrat el tradicional Sopar d’Estiu ICAB amb un èxit rotund d’assistència al Restaurant Red Fish amb el qual s’ha volgut desitjar un bon estiu per als advocats i advocades de Barcelona.