Notes de Premsa | Titulars

CONVOCATÒRIA: El IV Congrés de Dret Immobiliari aborda el dret a l’habitatge, les problemàtiques relacionades amb el lloguer, els apartaments turístics i l’okupació delinqüencial

• També s’analitzarà la responsabilitat de les administracions per protegir els col·lectius vulnerables i l’ús de la mediació i altres sistemes ADR per abordar conflictes relacionats amb l’habitatge.
Tue Nov 07 12:11:51 CET 2023
  • El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, i la directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Generalitat de Catalunya, Immaculada Barral, inauguraran el Congrés el proper dimecres 8 de novembre de 2023, a les 9.15h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB)

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona amb la col·laboració del Consell de l'Advocacia Catalana; el Col·legi Notarial de Catalunya; la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona; els Registradors de Catalunya; l’Associació d'Agents Immobiliaris de Catalunya (AIC) i el Col·legi Oficial d'Agents de la Propietat Immobiliària (COAPI) de Barcelona; el Col·legi d'Administradors de Finques de Barcelona-Lleida; l’Associació de Promotors i Constructors d’Edificis de Catalunya organitzen el IV Congrés de Dret Immobiliari, que se celebrarà demà dimecres, 8 de novembre, de 9.15 a 19h, a la seu de l’advocacia barcelonina.

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, i la directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Generalitat de Catalunya, Immaculada Barral, inauguraran el Congrés a les 9.15, a la Sala d’Actes del Palauet Casades.

El IV Congrés d’Immobiliari s’estructura en cinc taules rodones que serviran per tractar:

• Els efectes de la regulació del mercat de lloguer; l’impacte social i econòmic i les àrees tensionades.
  • L’okupació com a delicte. Conseqüències i normativa.
  • Mediació i altres ADR.
  • Celeritat i seguretat jurídica en el tràfic immobiliari. Aspectes registrals dels apartaments turístics.
  • Recuperació de la possessió i vulnerabilitat.

Per tal de fer aquesta anàlisi exhaustiva i transversal, una vintena d’experts en dret immobiliari procedents de l’àmbit acadèmic, registral, notarial, l’advocacia, la procura, l’economia, la magistratura, l’administració de finques, així com agents immobiliaris, promotors i constructors d’habitatges participaran com a ponents en aquesta edició del Congrés.

La cloenda d’aquest esdeveniment tindrà lloc el 8 de novembre a partir de les 18.45h de la tarda i comptarà amb les intervencions de Jesús M. Sánchez García,  degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; Encarna Orduna Pardo, presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana (CICAC); Vicente García-Hinojal López, degà del Deganat Autonòmic dels Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles de Catalunya;  Xavier Vilajoana Eduardo, president de l'Associació de Promotors i Constructors d’Edificis de Catalunya (APCE); José Alberto Marín Sánchez, degà president del Col·legi Notarial de Catalunya; Lorenzo Viñas Periz, president del Col·legi d'Administradors de Finques de Barcelona-Lleida (CAFBL); Gerard Duelo Ferrer, president del Col·legi Oficial d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona (API) i Pere Ribera Sellarés, president del Consell de Cambres de la Propietat de Catalunya.