Comissió de Drets de les Persones amb Discapacitats | Comissions

Celebrada a l'ICAB la Jornada sobre la Llei 8/2021, de 2 de juny, per la que es reforma la legislació civil i processal per al recolzament a les persones amb discapacitat en l’exercici de la seva capacitat jurídica i el Decret Llei 19/2021 que adapta el Codi Civil de Catalunya a la reforma del procediment de modificació judicial de la capacitat

Thu Sep 30 13:17:00 CEST 2021

La jornada, celebrada el 29 de setembre de 2021 en doble format on-line i presencial,  l'han presentat la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, i el president de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat, Xavier Puigdollers.

La Jornada s’ha dividit en quatre ponències.

La primera ha analitzat “la nova llei, el perquè i per a què d’aquesta reforma”.  La diputada de la Junta de Govern de l’ICAB, Montse Pintó Sala, ha actuat com a moderadora i ha presentat els ponents participants: Joan Carles Ollé, notari i director de la Comissió de Codificació de Catalunya, i ex degà del Col·legi de Notaris de Catalunya; Mª Carmen Gete-Alonso y Calera, catedràtica de Dret civil (UAB) i presidenta de la Secció de Persona i Família de la Comissió de Codificació civil de Catalunya.

La segona ponència ha servit per abordar  la repercussió d'aquesta norma en l’àmbit jurídic. La diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat,  Núria Flaquer, ha moderat la taula en la que han participat Francisco Javier Pereda Gámez, president de la Secció 18a (Família) de l'Audiència Provincial de Barcelona; Olalla Vázquez Moraga, fiscal del Servei Civil per a la provisió de mesures judicials de suport a les persones amb discapacitat de la Fiscalia Provincial de Barcelona; Valero Soler Martín-Javato, notari; i Anna Rovira Cairó, advocada i membre de la Comissió de Drets de la Gent Gran

La tercera ponència ha versat sobre les implicacions que té aquesta Llei en l’àmbit social. Xavier Puigdollers, president de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat ha actuat com a moderador i ha presentat  les persones que han intervingut en la mateixa: Sílvia Garcia Nogués, secretària de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat i gerent de la Fundació Privada Tutelar ACIDH; Josefina Pérez Blanco, coordinadora de la Unitat d'Aguts del Servei de Psiquiatria de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau; Mercè Pagonabarraga Mora, jurista de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) i vocal de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat.

La quarta Ponència ha tractat sobre l’aplicació pràctica de la Llei. En aquesta ocasió, la moderació ha anat a càrrec de Carmen Parra Rodríguez, vicepresidenta de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat i els ponents han estat: Maria Graziella Moreno Graupera,  magistrada del Jutjat de Primera Instància núm. 58 de Barcelona; Rosa María Pérez Pérez, metgessa Forense de l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses de Catalunya - Divisió de Lleida i Antonio-Manuel Ferrer Lorenzo, advocat de Som-Fundació Catalana Tutelar.

Han clausurat la jornada Xavier Puigdollers, com a president de la Comissió organitzadora de la Jornada, i les diputades la Junta de Govern de l’ICAB responsables de la Comissió dels Drets de les Persones amb Discapacitat, Núria Flaquer Molinas i Montse Pintó Sala.

La jornada ha tingut gairebé 400 inscrits, entre on-line i presenciales.

• Comissions

• Mallorca, 283
      08037 Barcelona , Barcelona (Espanya)
    • Fax: 93 487 16 49