Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Premsa | Notes de Premsa

Els col·legis de l'advocacia de Madrid i Barcelona signen un conveni de col·laboració i impulsen un manifest per una justícia de qualitat

El Palauet Casades, seu de l'advocacia barcelonina, ha acollit aquest dijous la trobada institucional entre els Il·lustres Col·legis de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i Madrid (ICAM), que han signat un conveni de col·laboració i impulsen un manifest per una Justícia de qualitat i al servei de la ciutadania.

Thu Jun 29 18:04:20 CEST 2023

Aquest pronunciament compartit recull que “l'hora política de la justícia a Espanya ha arribat. I els qui signem aquest manifest, des de la nostra respectiva responsabilitat institucional o professional, reclamem que la tutela judicial obtingui el paper preferent que mereix en una societat democràtica, reclamem un Pacte d'Estat per a la Justícia”. Els degans d’ambdues institucions, Eugenio Ribón (ICAM) i Jesús M. Sánchez (ICAB), són simbòlicament els primers signants d'aquest manifest, que crida a la protecció de l'Estat de Dret i reclama una Justícia de qualitat al servei de la ciutadania. En aquest enllaç es pot llegir i signar el manifest.

D'altra banda, el conveni de col·laboració entre tots dos col·legis preveu mecanismes de coordinació per a la defensa de la professió i promou serveis i formació de les persones col·legiades de manera conjunta. A més, aquest conveni inclou un pla estratègic de treball que facilitarà el desenvolupament dels instituts de recerca i ciència jurídica R+Dret ICAB i R+D ICAM, així com la coordinació en àmbits com les relacions amb les administracions i la Justícia, Honoraris, Transformació Digital, Deontologia o la projecció internacional de l'advocacia espanyola.

Les Juntes de Govern dels dos col·legis han visitat el Centre de Documentació de l'ICAB, que és la biblioteca jurídica privada més important d'Europa. A més, tots dos òrgans de govern han celebrat una reunió mixta de treball, en què s'ha signat el nou conveni de col·laboració i Eugenio Ribón ha rubricat el Llibre d'Honor de l'ICAB com a nou degà de l'advocacia madrilenya. Finalment i per reforçar el vincle entre les dues institucions, cal destacar que els degans Ribón i Sánchez han rebut els carnets col·legials fruit de la seva col·legiació recíproca.