Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ

Entrevista amb Alba Conde García, advocada i professora de l'EPJ de l'ICAB: "L’Escola de Pràctica Jurídica em va obrir de ple les portes al món laboral"

Amb més d'11 anys d’experiència, l'Alba Conde ha desenvolupat la totalitat de la seva carrera com a advocada laboralista assessorant, assistint i defensant davant dels Tribunals en matèria Laboral i de Seguretat Social a empreses grans i mitjanes, nacionals i internacionals de reconegut prestigi en diferents bufets nacionals. Actualment, i des de fa 6 anys, treballa com a advocada laboralista a una reconeguda consultora americana, en el Departament Jurídic Laboral, on és la Gerent Principal. A més, imparteix classes de Dret Laboral en diferents institucions universitàries, així com a l’ICAB, on és professora de l’Escola de Pràctica Jurídica.

Wed Apr 12 00:00:00 CEST 2023

P. Què et va aportar professionalment cursar l’Escola de Pràctica Jurídica del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona?

R. Sense cap mena de dubte, l’Escola de Pràctica Jurídica de l'ICAB em va obrir de ple les portes al món laboral. Jo no vinc de família d’advocats, era aliena a tot el món jurídic i judicial, i des del Col·legi em van informar que el Postgrau de l'EPJ em donaria les eines pràctiques per ser advocada i per començar a desenvolupar la meva carrera. Així va ser: vaig acabar Dret a la Pompeu Fabra, em vaig inscriure al Postgrau de l’EPJ-ICAB i, a la setmana de començar, vaig iniciar pràctiques en un despatx al centre de Barcelona, on em vaig quedar posteriorment fins a 3 anys. Així doncs, l’EPJ ha estat per a mi, i penso que també per a la resta de companys que van cursar el Postgrau, el pont entre la Universitat i el món laboral.

P. Recomanaries fer l’Escola a un recent Llicenciat/Graduat que acaba la carrera?

R. Per suposat. L’EPJ et proporciona les eines pràctiques que la Universitat no et dona. Recordo anar per primera vegada al Jutjat i no saber ni que havia de passar la bossa pel detector de metalls. A la Universitat et donen el títol a base d’ensenyar-te molta teoria, però al Postgrau els alumnes tenen l’oportunitat de formar-se amb professionals la professió dels quals és l’advocacia. Professionals advocats que cada dia trepitgen els Jutjats, que tenen vocació per la professió i que basen les seves classes en supòsits pràctics reals. Si un Llicenciat/Graduat en Dret té clar que vol ser advocat, fer l’EPJ és imprescindible o, com dirien els anglesos: it’s a must!

P. Com valores la comunitat de l’Alumni EPJ, on es poden trobar alumnes i professors?

R. L’Alumni EPJ és una molt bona iniciativa per retrobar-se amb companys i professors. Els professors de l’ICAB són molt propers, es converteixen en companys de suport indispensables, i retrobar-se en un ambient més col·loquial i després d’anys, fa molta gràcia. És entranyable.

P. Com a  professora de l'EPJ, com valores poder formar a les noves generacions d’advocats/des?

R. M’encanta! Poder tenir l'oportunitat de formar a noves generacions d’advocats i advocades encara m’omple més com a advocada. A la vegada, jo també aprenc molt i veig altres punts de vista, alumnes que encara estan estudiant, alumnes que desenvolupen ja una professió i que volen especialitzar-se. És molt enriquidor.