Notes de Premsa | Titulars

Jesús G. Albalat, Premi ICAB a la Trajectòria en el Periodisme del Sector Legal 2023

El dia a dia del sector legal i la Justícia resulta de gran importància per a la societat. Per això, és clau que els professionals del periodisme que el cobreixen per a tot tipus de mitjans de comunicació puguin tenir els màxims coneixements i experiència possibles sobre aquest complex àmbit informatiu.

Wed Jul 26 14:36:10 CEST 2023

En aquest marc, i amb la voluntat de guardonar professionals del periodisme que hagin destacat per la seva trajectòria en la tasca informativa sobre el sector legal i, especialment, sobre l’advocacia, l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha instituït el Premi ICAB a la Trajectòria en el Periodisme del Sector Legal. La primera edició d’aquest guardó correspon al present any 2023 i el Jurat del premi reunit aquest dimecres 26 de juliol de 2023 ha decidit concedir-lo, per unanimitat, al periodista de El Periódico de Catalunya Jesús G. Albalat.

Jesús G. Albalat, el “degà” del periodisme de Tribunals català

El Jurat del Premi està integrat pels membres de la Junta de Govern de l’ICAB,Jesús M. Sánchez (degà), Susana Ferrer (vicedegana i directora de la revista Món Jurídic) i Joaquim de Miquel (secretari), així com pel degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, i la presidenta de l’Associació de Directius de Comunicació de Catalunya (Dircom Catalunya), Maria Lluïsa Martínez Gistau.

Considerat el “degà” dels periodistes de Tribunals a Barcelona i a Catalunya, Jesús G. Albalat és un professional molt respectat entre els seus companys i un referent en informació sobre l’àmbit judicial i legal. Llicenciat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Albalat compta amb més de 40 anys de dedicació al periodisme de tribunals. Aquesta tasca constant i de qualitat va comportar que la Generalitat de Catalunya li concedís, el 2016, una menció honorífica durant la celebració del Dia de la Justícia destacant “el rigor i la honestedat” amb les que sempre ha exercit el periodisme en el sector legal.

Aquesta llarga i valuosa trajectòria, desenvolupada principalment a El Periódico de Catalunya però abans també al Diari de Barcelona, AVUI i El País, l’han convertit en el professional de la informació més conegut i reconegut en les sales de vista i qualsevol dependència judicial o policial. Ha publicat exclusives d’alt valor informatiu i social i ara rep amb tot mereixement el primer Premi ICAB a la Trajectòria en el Periodisme del Sector Legal.

Els estatuts del premi, sense dotació econòmica, preveuen que el reconeixement consisteixi anualment en un Diploma i una Placa per a l’homenatjat/da. El lliurament d’aquesta distinció, en la seva edició d’enguany, està previst que es dugui a terme a la tardor d’aquest 2023.

L’enhorabona Jesús G. Albalat i gràcies pel teu exemple i professionalitat!