Associació Intercol·legial | Notes de Premsa

L’Associació Intercol·legial debat els reptes del món professional en matèria d’igualtat en el cinquè aniversari de la Comissió de Dones i d’Igualtat

La jornada ha servit per repassar la feina feta de la comissió, així com per demanar una estratègia transversal de promoció de les dones professionals.La Intercol·legial és la primera entitat que agrupa 90 col·legis professionals i defensa les polítiques d’igualtat, la lluita en contra el sostre de vidre i promou el lideratge femení

Wed Oct 04 18:46:35 CEST 2023

L’Associació Intercol·legial ha celebrat el cinquè aniversari de la Comissió de Dones i d’Igualtat amb una jornada de debat sobre el futur de les polítiques de gènere i els reptes que tenen per davant els col·legis professionals en relació amb la igualtat.

Sota el lema ‘5 anys treballant per l’equitat al món professional’, la jornada ha servit per posar sobre la taula tant les necessitats de les dones en l’àmbit del treball com la feina feta pels col·legis en aquest àmbit. També s’ha reclamat una estratègia transversal entre administracions per promoure la igualtat.

Debat obert des dels àmbits institucional i professional

Una taula institucional per conèixer les eines i projectes de les diverses administracions que treballen per a la igualtat, moderada per Sandra Bestraten, presidenta Comissió Dones i d’Igualtat de la Intercol·legial i presidenta de la Demarcació de Barcelona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha centrat la trobada. N’han format part Tània Verge, consellera d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya; Ma Eugènia Gay, segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona; Raquel Albiol, diputada adjunta de l’Àrea de feminismes i igualtat de la Diputació de Barcelona i Immaculada Barral Viñals, directora general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya per delegació de la consellera de Justícia.

Just abans s’havia abordat la igualtat des d’una òptica estratègica. Moderada per Núria de José, del Col·legi de Periodistes de Catalunya, s’ha parlat, des dels àmbits de la tecnologia, la salut, les TIC, les organitzacions i l’educació, dels reptes del dia a dia de les professionals. Hi han participat Irene Josa, del Col·legi de l’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Catalunya; Mercè Civit, del Col·legi de Treball Social de Catalunya; Karina Gibert, del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya; Joana Amat, del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida i d’Alicia Linares, del Col·legi de Pedagogia de Catalunya.

Cinc anys defensant les dones en el món professional

L’Associació Intercol·legial és l’única entitat que agrupa a 90 col·legis professionals i que aposta per abordar directament la política d’igualtat i d’altres qüestions com el lideratge femení i les dificultats de les dones per accedir a càrrecs directius.

El 2018 va crear la Comissió de Dones i d’Igualtat, un organisme que treballa en pro de la promoció de les dones professionals en la societat i les polítiques d’igualtat. En aquests cinc anys, la Comissió ha organitzat conferències, jornades de networking i altres activitats per donar visibilitat al paper desenvolupat per les dones en la societat actual i, en especial, en l’àmbit dels col·legis professionals. També ha treballat per formular estratègies comunes per donar visibilitat a les dones en tots els àmbits i per al foment de polítiques de paritat i d’igualtat, amb especial atenció a qüestions com la bretxa salarial.