Notes de Premsa | Titulars

L’ICAB acull la celebració del Congrés i l'Assemblea General de l'Associació d'exalumnes de la Facultat Internacional de Dret Comparat d’Estrasburg amb motiu del seu 60è aniversari

Aquest divendres, 27 d'octubre de 2023, la consellera de Justícia, Drets i Memòria, Gemma Ubasart, ha inaugurat juntament amb el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el Congrés i Assemblea General de l'Associació d'exalumnes de la Facultat Internacional de Dret Comparat d’Estrasburg amb motiu del seu 60è aniversari.

Fri Oct 27 12:55:18 CEST 2023

Montserrat Enrich, antiga cap del servei de recerca del Tribunal Europeu dels Drets de l’Home, en representació de l'associació organitzadora de l'acte, ha donat pas al degà emèrit de l'ICAB, Eugeni Gay, qui ha pronunciat una conferència sobre la història del Dret a Europa.

El Congrés, que s’ha celebrat a la seu de l’advocacia de Barcelona, s’ha estructurat en diferents conferències que han comptat amb la participació de juristes de diferents països europeus. L’objectiu d’aquestes sessions ha estat abordar, entre d’altres qüestions, el Dret Comparat en l’àmbit de la UE, la influència del Dret Comparat en el Dret Romà, i el paper essencial de la Facultat Internacional de Dret Comparat d’Estrasburg per contribuir al coneixement i difusió d’aquest àmbit del Dret.

Aquesta Facultat va ser fundada a la capital d'Alsàcia, l’any 1960, sota l'impuls del doctor Felip de Solà Cañizares i la seva dona, Regina de Solà, amb el suport de la Universitat i l'Ajuntament d'Estrasburg i amb la col·laboració de les càtedres europees més prestigioses de l'època en matèria de dret internacional.

El programa d’actes commemoratius del 60è aniversari de la Facultat Internacional de Dret Comparat d’Estrasburg es va iniciar el 26 d’octubre amb la recepció a l'Ajuntament de Barcelona a càrrec de la primera tinenta d'alcalde, Maria Eugènia Gay, i la intervenció del secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Joaquim de Miquel, per retre homenatge al matrimoni  Solà Cañizares.

Els actes commemoratius d’aquesta associació, que enguany se celebren a Barcelona, han finalitzat el 28 d’octubre amb la visita guiada a la Sagrada Família a càrrec d’Esteve Camps, president del Patronat d’Obres de la Sagrada Família.