Comissió de Dones Advocades | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars

L’ICAB facilitarà dades d’Igualtat sobre l’advocacia de Barcelona dels darrers 20 anys i presentarà les dades del Torn d’Ofici en matèria de violència de gènere i masclista del 2022

El dimecres, 8 de març, a les 10.30h, es farà la lectura d’un manifest reivindicatiu i la presentació del Premi Jurídic Maria Soteras i Mauri. El dimarts 7 de febrer, de 16 a 19.45h, se celebrarà la “Jornada de Dones Juristes”, que inclou la realització de sis conferències, i el dia 9, a les 18.30h, tindrà lloc la jornada “L’Agenda 2030: l’ODS 5. Igualtat de gènere: què significa? La seva implementació a diferents nivells”.

Mon Mar 06 11:13:32 CET 2023

Amb motiu del ‘Dia de la Dona’, el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha organitzat un conjunt d’actes, tant de caràcter reivindicatiu com formatiu, que tindran lloc entre el 7 i el 9 de febrer, a la seu col·legial.

El 8 de març, a les 10.30h, es realitzarà amb la presència de la Junta de Govern, la lectura d’una manifest elaborat per la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB, als jardinets del Palauet Casades. Tot seguit es presentarà el premi jurídic que ha instituït aquesta Comissió de l’ICAB per retre homenatge a la figura de Maria Soteras i Mauri, que va ser la primera dona que es va llicenciar en Dret a la Universitat de Barcelona.

Immediatament a continuació es farà una atenció a premsa per presentar dades que permetin fer una radiografia de l’evolució de la “Igualtat” en l’àmbit de l’advocacia de Barcelona en els darrers 20 anys. També es facilitaran dades en relació a les assistències de violència de gènere i violència masclista realitzades pel Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda de l’ICAB durant tot l’any 2022.  La diputada responsable del Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda, Carmen Valenzuela; la diputada responsable de la Comissió de Dones Advocades, Núria Flaquer, i la vicepresidenta d’aquesta Comissió, Marina Roig, atendran les preguntes dels mitjans.

7 de març, celebració de la “Jornada Dones Juristes”

El 7 de març se celebraran, de 16 a 19.45h, sis conferències que serviran per analitzar: l’evolució de la perspectiva de gènere a l’àmbit iuslaboral; la contractació pública i el dret d’igualtat; l’aportació de la dona en l’àmbit aeronàutic; la visió sobre vins, infraestructures i plataformes digitals per part de tres  advocades especialitzades en dret mercantil; els reptes i problemàtiques en aplicació de la reforma concursal -el concurs en femení- i la tributació de l’advocacia en l’impost sobre la renda de les persones jurídiques.

9 de març, jornada Comissió de Dones i La Intercol·legial

La Comissió de Dones Advocades del Col·legi, la Comissió de Dones i Igualtat de La Intercol·legial i la Societat Catalana d’Estudis Jurídics organitzen la jornada “L’Agenda 2030: l’ODS 5. Igualtat de gènere: què significa? La seva implementació a diferents nivells”, que tindrà lloc el 9 de març, a les 18.30h.

Es demana confirmar assistència a l’atenció a premsa i la lectura del manifest indicant el nom i cognoms del periodista, mitjà i telèfon de contacte a: comunicacio@icab.cat

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.