Notes de Premsa | Titulars | Secció de Compliance

L’ICAB i ASCOM han analitzat en el marc del IV Congrés de Compliance els reptes de futur en aquest àmbit

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i l’Associació Espanyola de Compliance (ASCOM) han organitzat el IV Congrés de Compliance, que s’ha celebrat a la seu de l’advocacia de Barcelona, aquest 26 d’octubre del 2023, amb l’objectiu d’analitzar la principal normativa que afecta aquesta matèria en els àmbits sociolaboral, tecnològic i de recerca interna, així com per determinar el paper de l’Office of Atiboycott Compliance (OAC) i com el Compliance pot contribuir a protegir els Drets Humans.

Thu Oct 26 16:42:32 CEST 2023

El Congrés ha estat inaugurat per Francisco Bonatti Bonet, advocat, vicepresident de la Secció de Compliance de l'ICAB i membre del Comitè Redactor de la Norma UNE 19604.

El Congrés s’ha estructurat en sis taules d’anàlisi que han servit per definir, per una banda, quin paper té l'OAC com a autoritat administrativa independent a l'hora d’oferir protecció dels informants que denuncien alguna actuació que no s’ajusta al Compliance d’una empresa.  I de l’altra, per fer una anàlisi de la principal normativa que regeix el Compliance des de diferents àmbits; en concret s’han abordat la nova norma UNE 19604 sobre sistemes de Compliance sociolaboral; la norma ISO 37008 i la Llei 2/2023 relativa a matèria de recerca interna. Posteriorment, s’ha reflexionat sobre els reptes del Compliance davant l’actual context digital on la ciberseguretat i la Intel·ligència Artificial (IA) tenen un paper protagonista. El IV Congrés de Compliace ha finalitzat amb la taula per tractar la protecció dels Drets Humans a través dels sistemes de Compliance.

Aquesta profunda i transversal anàlisi dels reptes de futur del Compliance ha comptat amb la participació del director i la sotsdirectora de l'Oficina Antifrau de Catalunya, Miguel Ángel Gimeno Jubero i Begoña Ballvé Jerez, respectivament, i d’una quinzena de juristes especialitzats en Dret laboral, digital, penal i compliance, entre els quals cal destacar: Raúl Rojas Rosco, advocat i membre del Comitè redactor de la norma UNE 19604; Max Arias Blázquez, advocat i president de la Secció de Dret Laboral de l'ICAB; Almudena Curero Saiz, advocada experta en Compliance; Jorge Manrique de Lara Jiménez, advocat, economista forense i coordinador de la Secció de PBC de l'ICA Màlaga; Alonso Hurtado Bueno, advocat i vicepresident segon de la Junta Directiva d'ASCOM; Xavier Ribas Alejandro, advocat expert en dret digital; Enrique Aznar Pallarés, advocat, expert en Compliance en organitzacions multinacionals; Iván Hernández Molina, vocal de la Comissió Advocats d'Empresa de l'ICAB; i Gemma Calvet i Barot, experta en compliance i transparència al Sector Públic.

Les diferentes taules del IV Congrés han estat moderades per Francisco Bonatti, els vocals de la Secció Compliance de l’ICAB Maria Tornos de Gispert, Andrea Accuosto Suárez, i Rodolfo Tesone, president emèrit d’ENATIC.