Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB obre les portes del Palauet Casades amb motiu del “Festival 48 h Open House Barcelona 2023"

Serà el 21 d'octubre de 2023, de 10 h a 14 h. Es podrà visitar la Biblioteca de l'ICAB, considerada una de les biblioteques jurídiques privades més importants d'Europa. Les persones col·legiades que s'identifiquin tindran accés preferent.

Fri Oct 20 16:09:00 CEST 2023

Amb motiu del festival d'arquitectura "48 h Open House Barcelona 2023", que és la principal cita de la ciutat amb l'arquitectura, l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) obre les portes de la seva seu a la ciutadania el dissabte 21 d'octubre de 2023, de 10 a 14 h, per tal que es pugui conèixer aquest espai arquitectònic de finals del segle XIX.

L'edifici, el Palauet Casades, obra de l'arquitecte Antoni Serra i Pujals, va ser construït originalment com a casa unifamiliar, i des de l'any 1923 és la seu de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona. L'ampliació al carrer de Roger de Llúria replica la façana original i relliga el conjunt amb una façana aixamfranada, lleugerament enretirada de la línia del carrer, que esdevé l'entrada principal.

El Palauet Casades, d'estil eclèctic de planta rectangular, està organitzat al voltant d'un pati central, el Pati de Columnes, amb columnes de marbre multicolors i cobert per una claraboia.

La Biblioteca de l'ICAB està considerada com una de les biblioteques jurídiques privades més importants d'Europa, compta amb més de 350.000 volums, prop de 1.900 títols de publicacions periòdiques i unes 70 bases de dades de contingut jurídic. Inclou també una col·lecció de fons antic amb 800 pergamins, 200 manuscrits, 26 incunables i 2000 obres del segle XVI.

L'ICAB participa des de fa tretze anys en la iniciativa "48h Open House Barcelona", per permetre que la ciutadania pugui conèixer l'espai singular i privilegiat en el qual s'ubica el Col·legi i, alhora, aproximar el treball que fa l'advocacia a la ciutadania.

Aquest edifici és un més dels més de 200 espais que ofereix aquesta nova edició del certamen.