Observatori dels Drets de les Persones | Titulars

L'ICAB participa en el Seminari de protecció dels drets de les dones migrants en el marc dels acords de cooperació Marroc-Espanya

El Consejo Nacional de Derechos Humanos (CNDH) de Marruecos, en col·laboració amb l'Observatori dels Drets de les Persones de l'ICAB, i dins el marc dels acords de cooperació Marroc-Espanya: assoliments, desafiaments i perspectives d'acció, celebren el 5 de desembre de 2023, a Rabat, un seminari sobre la protecció dels drets de les dones migrants on intervindran  el degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i president de la Comissió de Drets Humans del Consell de l’Advocacia Catalana (CICAC), Jesús M. Sánchez, i les copresidentes de l'Observatori dels Drets de les Persones del ICAB, Silvia Giménez-Salines i Erika Torregrossa.

Mon Dec 04 11:29:04 CET 2023

Donarà la benvinguda al Seminari Amina Bouayach, presidenta del Consell Nacional de Drets Humans del Marroc, al costat del degà de l'ICAB i president de la Comissió de Drets Humans del CICAC, Jesús M. Sánchez i l'advocada, copresidenta de l'Observatori de Drets Humans de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB) i experta en dret internacional humanitari i Drets Humans, Erika Torregrossa, presentarà els objectius d'aquest esdeveniment, que té per finalitat analitzar, segons un enfocament basat en els Drets Humans i la dimensió de gènere, el marc de protecció de les dones durant els seus trajectes migratoris entre el Marroc i Espanya, i les dinàmiques de cooperació que uneixen tots dos països.

Al llarg de les diferents sessions que se celebraran al Marroc s'abordaran els següents eixos: les dones migrants a Espanya i el Marroc, les seves trajectòries i qüestions de protecció; el marc jurídic de protecció aplicable a aquestes mobilitats, a la llum del marc jurídic internacional i les seves traduccions en les dinàmiques de cooperació entre dos Estats i als mecanismes judicials i extrajudicials en aquest cas.

La participació de l'ICAB se centra en les sessions 1 i 3. En aquest sentit cal destacar que Jesús M. Sánchez intervindrà al costat de Sílvia Gimenez-Salines, degana emèrita de l’ICAB i també copresidenta del seu Observatori dels Drets de les Persones en la taula dedicada a abordar els desafiaments i els mecanismes de protecció de drets en el context marroquí-espanyol, mentre que Erika Torregrossa participarà en la Sessió dedicada a donar una visió general sobre la situació de les dones immigrants al Marroc i Espanya. La magistrada social de Barcelona i membre del Consell assessor de l'Observatori dels Derts de les Persones de l'ICAB, Mar Serna, serà ponent també d'aquest seminari en la taula que porta per títol: "La protecció dels drets a la llum de les mobilitats entre el Marroc i Espanya".

Les exposicions d'experts en Drets Humans, gènere i migracions permetrà identificar els marcs de protecció i si escau els desafiaments relacionats amb la protecció dels drets de les dones migrants i formular les recomanacions corresponents per a vetllar pels seus drets més enllà de les fronteres, perquè les dones són actors clau en la dinàmica de la migració i contribueixen al desenvolupament dels països d'acolliment i d'origen.