Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Associació Intercol·legial | Notes de Premsa

L’ICAB reelegit per presidir La Intercol·legial

• Jesús M. Sánchez, degà de l’advocacia barcelonina, presidirà l’Associació Intercol·legial, que representa més de 100 col·legis professionals de Catalunya dels quals formen part més de 250.000 persones col∙legiades

Fri Jun 30 10:03:00 CEST 2023

Barcelona, 30 de juny del 2023. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha estat reelegit per continuar presidint l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya -entitat que representa més de 100 col·legis professionals de Catalunya- en el marc de la celebració de la seva Assemblea General Ordinària. D’aquesta manera la institució la presidirà durant els dos proper anys Jesús M. Sánchez, degà de l’ICAB.

La candidatura electa a la Junta Directiva inclou sis vicepresidències -una en representació de cada comissió sectorial- la secretaria, la tresoreria i diferents vocalies que representen els diversos sectors professionals. L’actual Junta Directiva tindrà un mandat per a dos anys i està constituïda per les Corporacions professionals següents:

-Presidència: Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.
-Vicepresidència de l’Associació i Presidència de la Sectorial d’Enginyeria, Arquitectura i  Tècnica: Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona.
-Vicepresidència de l’Associació i Presidència de la Sectorial de Salut: Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya i Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona.
-Vicepresidència de l’Associació i Presidència de la Sectorial d’Economia i Empresa: Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona.
-Vicepresidència de l’Associació i Presidència de la Sectorial Jurídica: Col·legi Notarial de Catalunya.
-Vicepresidència de l’Associació i Presidència de la Sectorial d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats: Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya.
-Vicepresidència de l’Associació i Presidència de la Sectorial de Ciències de la Informació i Comunicació: Col·legi de Periodistes de Catalunya.
-Tresoreria de l’Associació: Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya
-Secretaria de l’Associació: Col·legi d’Economistes de Catalunya.

Vocalies:
-Sectorial d’Enginyeria, Arquitectura i Tècnica: Col·legi de l’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya, Col·legi de Químics de Catalunya, Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.
-Sectorial Salut: Consell de Col·legis de Veterinaris de Catalunya, Col·legi de Biòlegs de Catalunya, Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya i Col·legi Oficial de Podòlegs de Catalunya.
-Sectorial d’Economia i Empresa: Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona i Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya.
-Sectorial Jurídica: Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, Col·legi de Graduats Socials de Barcelona i Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida.
-Sectorial d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats: Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i Ciències de Catalunya i Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya.
-Sectorial de Ciències de la Informació i la Comunicació: Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya.

En el transcurs de l’Assemblea General, a més d’elegir els membres de la nova junta, també s’ha aprovat la gestió de la Junta Directiva, i la liquidació dels comptes anuals corresponents a l’exercici 2022, així com la proposta de pressupost i les quotes per a l’exercici 2023.

Què és l’Associació Intercol·legial?
L’Associació Intercol·legial, que representa més de 100 col∙legis professionals amb més de 250.000 col∙legiats/des de tots els àmbits professionals, va néixer amb la voluntat de reforçar la projecció social dels col∙legis professionals, impulsar iniciatives d’interès comú, actuar com a interlocutora amb les Administracions i estudiar qüestions que afecten el col∙lectiu, independentment del sector al qual pertanyin. El 28 d’abril de 2021 la Intercol·legial va complir 10 anys des de la seva constitució com a Associació.