institut-idret | Observatori dels Drets de les Persones | Observatori dels Drets de les Persones

L'Observatori de Drets de les Persones i l'Institut I+Dret de l'ICAB  han analitzat el Dret a la llibertat versus el Dret a la Seguretat en el marc del primer “Diàleg itinerant ICAB-ICAM”

Aquest dimecres, 6 de setembre de 2023, el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha acollit la celebració d’aquest acte que ha servit per fer un anàlisi transversal d’una problema que preocupa la ciutadania.

Wed Sep 06 00:00:00 CEST 2023

El degà de l’ICAB i president de la Comissió de Drets Humans del Consell de l’Advocacia Catalana (CICAC), Jesús M. Sánchez, ha presentat aquest primer “Diàleg itinerant ICAB-ICAM”, que ha tingut com a objectiu reflexionar al voltant de dos elements essencials de la convivència en societat com són la seguretat i la llibertat.

El testimoni del cambrer Toni Martínez ha servit per introduir aquesta anàlisi i ha servit per posar sobre la taula de debat qüestions com, per exemple, quins són els principals desafiaments per garantir el dret a la llibertat i la seguretat dels ciutadans a Barcelona, o bé si la legislació actual serveix per afrontar la problemàtica de la reincidència al nostre país.

Aquest “Diàleg itinerant ICAB- ICAM” ha comptat amb les intervencions d’Albert Batlle, regidor, tercer tinent d’alcaldia, director de l’àrea de prevenció, seguretat, convivència i règim interior de l'Ajuntament de Barcelona, ex director de Mossos Esquadra i ex secretari de Serveis Penitenciaris; Cristina Ferrando, jutgessa degana de Barcelona i Cristóbal Martell, advocat penalista.

En l'acte, moderat per Erika Torregrossa, copresidenta de l'Observatori de Drets de les Persones de l'ICAB, han intervingut diferents assistents, els quals han exposat la importància que tenen les dades en la nostra societat i com aquestes queden registrades molt fàcilment a través de les diferents aplicacions, el fet que les xarxes socials estan limitant o fent perdre intimitat a la ciutadania, i també s’ha posat de manifest que el robatori del mòbil es mesura pel cost del dispositiu i no de la informació rellevant que pot contenir.

L’esdeveniment ha estat clausurat per Silvia Giménez-Salinas, degana emèrita de la Corporació i copresidenta de l'Observatori de Drets de les Persones de l'ICAB.