Observatori dels Drets de les Persones | Notes de Premsa | Titulars

L’Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB analitza els drets de les persones privades de llibertat

Es farà una anàlisi tranversal amb la participació d’advocats, magistrats i representants de cossos de seguretat i de l’Administració de Justícia. Es comptarà amb el testimoniatge de l’empresari Sandro Rosell Feliu, que va passar 645 dies en presó provisional i d’Iñaki Erazo Martínez, ex intern de presons de l'Amèrica Llatina i d’Espanya.

Mon Oct 23 18:48:00 CEST 2023

L'Observatori dels Drets de Persones del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) aborda aquest dimarts, 24 d'octubre de 2023, de 16 a 19h, la situació de les persones privades de llibertat. En concret, i arran de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 núm. 16 (Pau, Justícia i Institucions Sòlides), la finalitat d’aquest espai de diàleg i reflexió jurídica és analitzar quins són els drets d’una persona en tots els moments en què aquesta no gaudeix de llibertat, és a dir: el moment de la detenció, si s’està en presó provisional i quan s’està intern per compliment de condemna. A més, també es tractarà la responsabilitat patrimonial de l’Administració en aquests casos.

L’acte serà inaugurat per Sílvia Giménez-Salinas Colomer, copresidenta de l’Observatori dels Drets de les Persones de l'ICAB i Miguel Capuz Soler, membre del Consell Assessor de l’Observatori dels Drets de les Persones de l'ICAB i clausurat pel degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez.

Es farà una anàlisi jurídica tranversal; per aquest motiu es compta amb la participació com a ponents d’advocats, magistrats i representants de cossos de seguretat i de l’Administració de Justícia, entre els quals cal destacar: Susana Ferrer Delgadillo, vicedegana de l'ICAB; els advocats Fermín Morales Prats i Pablo Molins Amat;  Luis Martínez Durán, magistrat del Jutjat d'Instrucció núm. 33 de Barcelona, Erika Torregrossa Acuña jurista del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i professora d’Execució Penal de la UB; Josep Maria Estela Ribas, dels Mossos d'Esquadra a Lleida; i Gemma Calvet Barot, ex directora de Polítiques de Drogues del Govern del País Basc.

A més, es comptarà amb el testimoniatge de l’empresari Sandro Rosell Feliu, que va passar 645 dies en presó provisional i finalment va ser absolt i d’Iñaki Erazo Martínez, ex intern en presons d’Amèrica Llatina i d’Espanya i fundador d’una associació que vehicula l’esport com a via de reinserció.