Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA CGAE: L'Advocacia reclamarà a la Seguretat Social que garanteixi pensions mínimes equiparables a les dels autònoms per a tots els mutualistes alternatius

El Ple de la institució considera que els propers governs han de garantir que els mutualistes alternatius rebin els mateixos complements que els autònoms. Els consellers donen suport al treball de la Mutualidad de la Abogacía i la consideren essencial per contribuir al benestar dels companys després de la jubilació

Fri Jun 16 10:14:00 CEST 2023

El Consejo General de la Abogacía Española reclamarà a la Seguretat Social que garanteixi pensions mínimes equiparables a les que perceben els autònoms tots els advocats i advocades que han cotitzat com a mutualistes alternatius al Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA).

Així ho ha decidit la institució al ple celebrat avui, durant el qual s'ha debatut en profunditat sobre els problemes generats entre un nombre encara sense quantificar de mutualistes les aportacions dels quals els proporcionaran en el futur pensions que estan per sota de les percebran els autònoms que han estat cotitzant quantitats semblants.

La solució a aquest problema passa necessàriament perquè el proper Govern assumeixi la responsabilitat que tots els pensionistes que han cotitzat els anys requerits per la legislació, independentment del seu règim i model de cotització, tinguin garantits uns ingressos mínims que es moguin al voltant de la que percebran els autònoms que han fet aportacions similars a la Seguretat Social.

Pel que fa a la feina que la Mutualidad de la Abogacía ha prestat des de la seva fundació, els consellers van manifestar durant el Ple el ferm suport a aquest sistema d'assegurament professional sense ànim de lucre. Segons la seva opinió, la Mutualitat ha jugat, juga i seguirà jugant un paper essencial per contribuir al benestar dels professionals de l'advocacia després de jubilar-se.

Durant tots aquests anys, la Mutualidad ha desenvolupat la seva tasca a la llera que li ha deixat la legislació, obtenint uns rendiments sobre les inversions que han estat considerats com a molt positius pels diferents analistes que s'hi han pronunciat.

En relació a la concentració convocada per demà davant l'assemblea de la Mutualidad, el Consejo respecta el dret de manifestació i de lliure expressió de tots els col·legiats i espera que la trobada es desenvolupi sense problemes amb el concurs dels compromissaris que han estat lliurement elegits a les assemblees de mutualistes que es van celebrar als diferents Col·legis fa només dos mesos.