Notes de Premsa | Titulars

NOTA DE PREMSA CGAE: Milers d'advocats es concentren davant de les principals seus judicials de tot Espanya per protestar per la paralització de la Justícia

Les concentracions han estat convocades pels Col·legis de l'Advocacia per visibilitzar el malestar de la professió. El manifest de la protesta exigeix als partits polítics un Pacte d‟Estat que prioritzi la modernització del sistema

Wed Jun 28 00:37:00 CEST 2023

Milers d'advocats i advocades s'han concentrat aquest dimecres 28 de juny del 2023 davant dels jutjats de tot Espanya per protestar pel deteriorament del sistema públic de Justícia, paralitzat des de fa mesos per les vagues, i reclamar-ne la reactivació immediata.

Sota el lema “La Justícia és una qüestió d'Estat”, han estat milers de professionals els que d'una punta a l'altra del país han secundat a les 12 del migdia la crida feta pels 83 Col·legis de l'Advocacia. L'objectiu, visibilitzar el malestar de la professió per la situació de l'Administració de Justícia, que s'ha agreujat després de diversos mesos de vaga, primer dels lletrats de l'Administració de Justícia, i ara dels funcionaris judicials, paralitzant pràcticament els jutjats i tribunals i causant la suspensió de desenes de milers de vistes i procediments.

Des de La Corunya fins a Santa Cruz de Tenerife, passant, entre molts altres llocs, per Oviedo, Ceuta, Llorca, València, Algesires, Sevilla, Valladolid o Bilbao, vestits de toga en molts casos, milers d'advocats i advocades s'han concentrat al migdia davant les principals seus judicials de la seva província exigint una solució que els permeti normalitzar la seva activitat professional i donar resposta al dret de la ciutadania a obtenir dels poders públics una tutela judicial efectiva.

Al final de les concentracions s’ha llegit un Manifest en què s’ha lamentat que “se segueixen suspenent contínuament desenes de milers de vistes, en la majoria dels casos sense previ avís, deixant milers de notificacions sense tramitar, un compte de consignacions i dipòsits judicials paralitzada, i assenyalaments fixats ja per a dates tan irraonables com l'any 2027”. El Manifest també assenyala que “la paràlisi del servei públic afecta greument la vida de desenes de milers de persones, així com dels professionals que defensen els seus drets davant de jutjats i tribunals, els quals tampoc poden treballar”.

Però la protesta no només està dirigida contra la situació conjuntural que viuen jutjats i tribunals, sinó que va molt més enllà per reclamar una reforma decidida i en profunditat d'aquest servei públic essencial. “El nostre Estat social i democràtic de Dret requereix una Justícia ràpida i de qualitat. Sense Justícia no hi ha democràcia ni llibertat. La solució immediata de la paràlisi del servei públic és una qüestió d'Estat”, afirma el Manifest en què s'exigeix als partits polítics que arribin a un Pacte per la Justícia després de les eleccions del 23 de juliol.

La mobilització es va decidir a la sessió plenària del Consejo General de la Abogacía Española el 16 de juny passat, en què es va acordar l'inici d'una sèrie d'accions perquè s'arribi a un acord que permeti recuperar la normalitat i afrontar canvis radicals per modernitzar-ne el funcionament.