Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Revista Jurídica de Catalunya (RJC) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB acull la Jornada sobre “La compravenda a Catalunya” que organitza la Revista Jurídica de Catalunya (RJC)

A través d’aquest acte formatiu s’abordaran -demà dijous, 29 de setembre, i el divendres 30 de setembre de 2022- els canvis legislatius i jurisprudencials en adaptació del Dret Europeu que s’han realitzat.

Wed Sep 28 07:00:00 CEST 2022

Barcelona, 28 de setembre del 2022. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) acollirà demà dijous, 29 de setembre, i el divendres, 30 de setembre, la jornada “La compravenda a Catalunya”, que organitza la “Revista Jurídica de Catalunya” amb l’objectiu de debatre en profunditat sobre els canvis legislatius i jurisprudencials que s’han produït arran de l’adaptació al Dret Europeu.

Inauguració

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el director de la Revista Jurídica de Catalunya, Eugeni Gay; el president de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, Francesc Tusquets, i l’advocat i president de la Secció de Dret Civil de l’ICAB, Miquel Serra, inauguraran aquesta jornada demà dijous, 29 de setembre, a les 16.30h.

La jornada s’estructura en cinc taules rodones que serviran per analitzar els següents temes:

1. Els elements personals, reals, causals i formals en el contacte de compravenda; el pacte d’arres i les obligacions del venedor en la compravenda.
  2. L’avantatge injust, l’acció de rescissió per lesió i la responsabilitat per les quantitats lliurades de forma anticipada en la compravenda d’habitatges en construcció.
  3. La compravenda, la resolució de conflictes i el registre de la propietat.
  4. Els deures i obligacions de l’agent immobiliari així com la compravenda vinculada als aspectes mediambientals i civils dels sòls contaminants
  5. I la imposició indirecta en la compravenda d’edificacions, l’incompliment i la resolució del contracte de compravenda en el llibre VI del Codi Civil de Catalunya, els possibles remeis per falta de conformitat en el contracte de compravenda i la compravenda en l’àmbit interregional i internacional.

Per analitzar totes aquestes qüestions es comptarà amb la participació de més de 20 ponents, entre els quals hi ha magistrats, catedràtics, professors i advocats especialitzats en Dret Mercantil i Civil, notaris i registradors de la propietat. Podeu consultar el programa detallat de la jornada a través del següent enllaç.

Aquesta Jornada és l'acte de presentació del nou llibre monogràfic de la Revista Jurídica de Catalunya sobre “El contracte de compravenda” i es lliurarà als inscrits a la jornada.