Comissió de Relacions Internacionals | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona signen un acord de col·laboració

L’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona i l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) han signat avui un acord de col·laboració per coordinar i proposar iniciatives conjuntes d’interès mutu, així com per reforçar la divulgació dels serveis i oportunitats que ofereix l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona per als professionals de l’advocacia.

Tue Oct 11 12:51:59 CEST 2022

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, i el cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Sergi Barrera, han signat avui un acord de col·laboració entre ambdues entitats fins a la finalització de la IX legislatura del Parlament Europeu, el juliol de 2024.

L’objectiu de l’acord és coordinar i proposar iniciatives per promoure línies de treball conjuntes mitjançant l’intercanvi periòdic d’informació que pugui ser d’interès per a ambdues entitats, així com a través de l’organització de conferències, presentacions o debats associats.

Les entitats signants podran planificar de forma conjunta actes que tractin interessos comuns, sessions off the record per a col·legiades i col·legiats de l’ICAB amb representants del Parlament Europeu i sessions informatives ad hoc sobre les oportunitats que ofereix l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona; per exemple, els períodes de pràctiques per a graduats universitaris Robert Schuman i les estades amb diputats al Parlament Europeu.

D’altra banda, l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona assessorarà i donarà difusió a les activitats de formació que dugui a terme l’ICAB sobre el Parlament Europeu i la seva agenda política i oferirà suport a l’organització de les visites d’estudi que el Col·legi efectuï a Brussel·les per tal de conèixer i seguir l’actualitat europea.

“El principi fonamental del Dret de la Unió és el principi de primacia del Dret de la UE sobre el Dret nacional. Per això és estratègicament tan rellevant l’acord de col·laboració que avui signem amb l’ICAB”, ha dit Sergi Barrera, cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona. “A més, el Parlament Europeu compta amb una comissió d'Afers Jurídics, la qual té nombroses competències polítiques horitzontals, institucionals i específiques. En la segona meitat d’aquesta IX legislatura, algunes de les seves prioritats seran la regulació adequada de la intel·ligència artificial i la configuració de la Llei de serveis digitals. L’acord signat servirà per reforçar la difusió i fer pedagogia sobre les principals decisions europees en matèries legislatives com aquestes, tot reforçant el rol de la institució en vistes de la presidència espanyola al Consell de la Unió Europea al segon semestre de 2023 i de cara a les eleccions europees del 2024”, ha destacat.

Per la seva part, Jesús M. Sánchez ha assegurat que “la col·laboració entre una corporació de Dret Públic de caràcter professional com l’ICAB i les institucions europees és fonamental per tal que la política comunitària aprofundeixi en el coneixement, estudi i tractament de les problemàtiques de la ciutadania. L’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona porta a terme una magnífica tasca en aquest sentit i des de l’advocacia institucional esperem contribuir-hi encara més i millor”. Sánchez ha afegit que “amb aquest acord, instaurem les bases per coordinar el treball conjunt mitjançant tot tipus d’iniciatives que puguin ser de l’interès de les més de 25.000 persones col·legiades a l’ICAB, així com la via per potenciar la identificació d’oportunitats envers l’activitat legislativa i representativa del Parlament Europeu per part dels advocats i advocades de la capital de Catalunya”.

A l'acte ha assistit també la diputada de la Junta de Govern de l'ICAB responsable de Relacions Internacionals, Rosa Peña, i personal tècnic de la Corporació.