Formació ICAB | Formació Internacional | Formació ICAB | Formació Internacional

Acollim a l'ICAB el Seminari ERA sobre fites del Dret Penal de la UE per a advocats defensors

El secretari, Joaquim de Miquel, ha inagurat el seminari “Milestones of EU Criminal Law for Defence Lawyers (Fites del Dret Penal de la UE per a advocats defensors)” que organitza l'Acadèmia de Dret Europeu (ERA) aquest dimarts i dimecres, 6 i 7 de maig de 2024, a la seu de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).

Mon May 06 08:00:00 CEST 2024

El programa preveu analitzar temes com ara el desenvolupament del Dret Penal Europeu, els recursos legals i garanties processals a la Unió Europea, aplicació del principi de ne bis in idem, la recollida de proves a través de l'Ordre Europea d'Investigació i les seves implicacions per a la defensa, la doble defensa, representació d'un client en l'ordre de detenció europea i altres procediments transfronterers.

El Col·legi té signat  un conveni d'agermanament amb l'ERA (Academy of European Law) pel qual promouen conjuntament el coneixement de la legislació de la Unió Europea entre la professió d'Advocacia, oferint programes de formació en àmbit europeu i fòrums d'intercanvi professional que tracten temes d'actualitat.

Així, es fan tres seminaris anuals a la seu col·legial sobre matèries d'àmbit europeu en què participen experts de la professió jurídica de tot Europa. És una oportunitat excel·lent per fer networking i aprofundir en les matèries més destacades de l'àmbit europeu.