Comissió per a la Cooperació i el Desenvolupament (0,7%)

Un projecte a Mèxic de Mans Unides, beneficiari de la Comissió del 0,7% de l’ICAB

Tal com preveuen els estatuts de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), ja s’ha concedit l’ajut que gestiona la Comissió per a la cooperació i el desenvolupament (0,7%) corresponent a la convocatòria del present any 2023.

Thu Jul 27 12:23:44 CEST 2023

Aquesta comissió delegada de Junta vetlla per l’eficaç destinació del 0,7% del pressupost general del Col·legi a l’ajut i a la cooperació amb els països menys desenvolupats. S’entén per a pressupost general del Col·legi als efectes del càlcul del 0’7%, únicament els ingressos procedents de les funcions privades del Col·legi.

L’import de la partida corresponent a la convocatòria 2023 és de 48.471,66 euros, que es destinaran al projecte que Mans Unides, ONG de referència al nostre entorn i amb actuacions a nivell global, té a Mèxic. En concret, l’aportació de l’ICAB prevista estatutàriament ajudarà a milers de migrants i refugiats de la frontera de Tenosique, a l'estat de Tabasco del país centreamericà.

A través del soci local de Mans Unides, Pies Descalzos, es treballa en la ruta migratòria per acollir i acompanyar les persones més vulnerables a resistir una travessia conflictiva i, moltes vegades perillosa, per donar-los els serveis i el suport que mereixen.