Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: El Departament de Justícia, La Intercol·legial i el Col·legi Notarial de Catalunya analitzen el paper de les dones com a agents de canvi dels col·legis professionals i de les entitats

Serà el proper dimecres, 14 de setembre, a partir de les 16:30h, a la seu del Col·legi Notarial de Catalunya. En el marc d’aquesta jornada es presentaran els resultats de l’estudi “Les Dones parlen”, que s’ha elaborat amb les respostes de la consulta als Col·legis Professionals el 2019 i que s’ha actualitzat el 2022.

Tue Sep 13 12:03:34 CEST 2022

Barcelona, 13 de setembre del 2022. El Departament de Justícia, la Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació Intercol·legial i el Col·legi Notarial de Catalunya realitzaran el proper dimecres, 14 de setembre, a les 16:30h, la jornada “Les dones com a agents de canvi dels col·legis professionals i de les entitats", a la seu del Col·legi Notarial de Catalunya (carrer del Notariat 4, Barcelona).

La jornada serà inaugurada per Lourdes Ciuró i Buldó, consellera de Justícia de la Generalitat de Catalunya; José Alberto Marín Sánchez, degà del Col·legi Notarial de Catalunya i vicepresident de l'Associació Intercol·legial; Jesús M. Sánchez García, president de l'Associació Intercol·legial i degà de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; Núria Carrera i Comes, presidenta de la Comissió de Dones i d'Igualtat i vicepresidenta de l'Associació Intercol·legial,  i comptarà amb la ponència inaugural a càrrec de Mª Eugènia Gay Rosell, ex presidenta de l'Associació Intercol·legial i degana emèrita de l'ICAB.

La jornada té com a objectiu mostrar la situació de les dones en l’àmbit professional i el protagonisme creixent d’aquestes dins els col·legis professionals. S’iniciarà amb la presentació, a càrrec d’Anna Parés Rifà, exdegana del Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya, dels resultats de l’estudi “Les Dones parlen”, que s’ha elaborat amb les respostes de la consulta als Col·legis Professionals el 2019 i que s’ha actualitzat el 2022. És la continuació de l’estudi sociològic “Les dones professionals a Catalunya”, presentat el mes de febrer del 2020.

Posteriorment, tindran lloc les dues taules rodones en què s’estructura la jornada. La primera, titulada “Instruments institucionals pel canvi” (17.10h), que abordarà la paritat i el nom dels Col·legis Professionals i de les entitats i la segona, que sota el títol “Instruments de l’organització per al canvi” (17.50h) exposarà els serveis necessaris dels col·legis professionals i de les entitats amb perspectiva de gènere. La vicedegana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Núria de José Gomar, llegirà les conclusions d’aquestes taules.

Podeu consultar el programa detallat a https://www.intercolegial.cat/default

Clouran la jornada Lourdes Ciuró i Buldó, consellera de Justícia de la Generalitat de Catalunya; Raquel Iglesias Pajares, vicedegana del Col·legi Notarial de Catalunya i Núria Carrera i Comes, presidenta de la Comissió de Dones i d'Igualtat i vicepresidenta de l'Associació Intercol·legial.

Acte: Jornada “Les dones com a agents de canvi dels col·legis professionals i de les entitats”

Dia: 14 de setembre, de 16:30 a 19h

Lloc: Col·legi Notarial de Catalunya (carrer del Notariat 4, Barcelona).

Els mitjans interessats en seguir aquesta jornada hauran de confirmar assistència tot indicant el nom i cognoms, mitjà i telèfon de contacte a premsa@catalunya.notariado.org.

Per a més informació:

Departament de comunicació Intercol·legial:

934961885  http://www.intercolegial.cat// premsa@intercolegial.cat

Departament de Comunicació i Relacions Externes. Col·legi Notarial de Catalunya:

933174800 / premsa@catalunya.notariado.org

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.
  • Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB i l'ICAM, per prestacions de jubilació dignes

Un nombre significatiu de professionals de l'advocacia de tot Espanya, després de llargs anys de servei, enfronten una situació d'incertesa respecte a les seves futures pensions, reflectint una problemàtica àmplia de justícia social per a ...