Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ

Entrevista amb Ana Tizón, advocada i exalumna de l'Escola de Pràctica Jurídica de l'ICAB: "De l’EPJ cal destacar no només la Formació, sinó també l’acompanyament que et fan els professors"

Ana Tizón Amorós va obtenir el seu títol de Dret a la UAB, va preparar oposicions per a la judicatura i durant el curs 2014-2015 va ser alumna de l'Escola de Pràctica Jurídica de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB). Del seu pas per l'EPJ, destaca especialment les pràctiques que va poder realitzar. Al setembre de 2017, va establir el seu propi despatx, "Alonso&Tizón Abogados", juntament amb el seu col·lega professional Francisco Alonso. Des de fa 9 anys es dedica al Dret de Successions, una matèria en la que continua formant-se i que li apassiona.

Mon May 29 00:00:00 CEST 2023

P. Com et vas assabentar de l'EPJ?

R. Em vaig assabentar de l'Escola de Pràctica Jurídica per un company de Facultat que me la va recomanar.

P. Recomanaries l'EPJ a un recent Graduat/Llicenciat? Per què?

Sense cap dubte, SÍ. A la Facultat, almenys quan jo estudiava, la part pràctica era molt reduïda -per no dir pràcticament inexistent-, el que fa que quan surts de la Universitat tinguis coneixements teòrics, però cap experiència pràctica, no saps fer ni el més senzill dels escrits, ni com actuar en una sala... Aquesta experiència pràctica és la que et proporciona l’EPJ.

A més a més, de l’EPJ cal destacar no només la Formació (que és excel·lent), sinó també l’acompanyament que et fan els seus professors que, alhora, són advocats en exercici, que et mostren la seva experiència professional i que sempre estan disposats a ajudar l’alumnat en els seus inicis professionals.

P. Explica’ns per què vas fer l'EPJ, què volies aconseguir?

R. A diferència d’alguns dels meus companys de l’EPJ, jo no acabava de sortir de la Facultat, sinó que sortia d’uns quants anys d’oposició de judicatura, amb molts coneixements teòrics però cap coneixement pràctic, i amb moltes dificultats per poder adquirir aquesta experiència o pràctica que necessitava per poder exercir responsablement. El meu objectiu, en tot moment, va ser adquirir el coneixement pràctic que em mancava per poder-me iniciar en la vida professional com advocada; l’EPJ no només amb els seus professors, sinó també amb la seva borsa de pràctiques, em va ajudar a aconseguir el meu objectiu al 100%.

P. ¿Pots valorar la figura de l'Alumni EPJ?

Una de les millors coses que vaig aconseguir de l'EPJ van ser els companys/amics que vaig conèixer; amb l'#AlumniEPJ es crea una comunitat que t’ajuda a mantenir aquest contacte, ja no només per temes que siguin merament professionals, sinó també gaudint i passant bons moments amb les activitats que s’organitzen.